12/5; tisdag

En bra jobbtisdag. Trots att jag har sjuan i matte i sjuttio minuter och elevens val (?) matte i massa minuter och ett möte med studierektorn, föräldrar och skolsköterskan men där eleven inte dök upp och föräldrarna inte vet var pojken är... Och att oron över några i klassen är stor. Jag fortsatte hem och lagade mat. På vägen hem la Anders ett spår åt Stimma och mig som vi åkte iväg och körde. Bra upptag och samtliga pinnar. Sedan åkte jag in till klubben och tränade lydnad. Det gick bra. Jag träffade trevliga människor, och fick tårta av Liselott och HansÅke som hade blivit uppflyttade i helgen grattis! Jag träffade en bekant som är svårt sjuk och hon berättade om sin kamp mot tiden, mot sjukdomen, sin vilja - jag kände ångesten, men blev glad när jag såg henne. Igår undrade jag hur det kändes att vinna över fyra miljoner, vad man tänker på... idag undrade jag också var finns hennes tankar, hur fortsätter man leva medan man lever, när slutar man hoppas, när slutar man tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback