21/5; torsdag

Vad ska jag skriva idag? När jag är hemma alldeles för tidigt från tävlingen... När vi inte lyckades så bra som jag hade hoppats på... När det inte blev som jag hade tänkt... I vilket fall. Tidig morgon. Plats. Lång väntan. Hade nummer 23. På upptaget går hon fel - bakspår. Tar fyra pinnar. Jobbar jättefint. Sedan är det kört. Lost. Denna fantastiska spårhund och gått vilse... Hon jobbar. Försöker. Men jag ser att hon blir allt tröttare. Jag blir alltmer frustrerad. Kommer tillbaka till samma punkt tre gånger. Selar av. Försöker leta mig ut till en väg. En välkänd punkt. Hinner ringa Anders och vivvi (även hon bakspår + en pinne borta)som tävlar. Men så ser jag en väg! Långt iväg. Lång väg att försöka hitta bilen. En annan spårläggare kör förbi mig, och säger att jag är på rätt väg. Går och går. Besviken. Lite ledsen. Lite arg. Men tacksam att vara på väg åt rätt håll. Hittar bilen och åker hemåt. Stannar på Tingsryds brukshundklubb och kör igenom ett lydnadspass. Det går så bra! Känner mig mer nöjd med dagen. Är hemma. Tyvärr är inte min familj det - de är i Tolg, träffar M och T, äter i Pannkakshuset. Jag får äta macka. Ska nog gå en runda. Aktivera mig. Men har ont i ett knä. Kanske ska jag titta på Grey istället...
Läser mailet som vi fick av vår städerska igår. Vi klagade lite på gårdagens städning. Förstår att det inte kan vara roligt att vara städerska och ha missnöjda kunder. Och vi är inte mycket för att klaga på andra människor - det gör så ont i mig. Jag får dåligt samvete. Men vi betalar för det. Hon utför ett jobb, och det ska märkas. Igår fick jag torka bort flera uppenbara fläckar från golvet, från ugnen, mikron, spegel, och i toaletten fanns massa torkpapper som nästan orsakade stopp, dessutom var spegeln i hallen sprucken... Hon medger att hon var trött igår, försöker försvara det hon gjort - talar om vad hon gjort, ber om ursäkt, men menar att spegeln har inte gått sönder när hon var här... Jag kan ju såklart inte med hundra procents säkerhet säga att det var så, men den var sprucken så mycket att jag borde ha sett det om det hänt tidigare, och det var i stort sett det första jag såg när jag kom hem... Om ni har sett en 10 cm spricka i glaset innan - så får ni gärna säga ifrån!
Ge mig energi. Just nu är jag låg. Har känt mig lite "vissen" några dagar. Har inte riktigt lust med något. Kan inte sätta fingret på det. Förmodligen hade ett cert vänt den känslan - men nu blev det inget cert idag. Det blev bara en känsla av att man Kan misslyckas. Och så känns det som om "det alltid komemr vara så här...". En slagen hjälte ligger just nu vid mina fötter. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback