29/5; ensam fredagskväll

A är på jobbfest. K sover hos en kompis. L har somnat.
Det har varit en bra dag. Med jobb. Teckengrupp (det här med tecken är kluvet.. jag går inte in för det helhjärtat... Jag vet inte varför. Men jag kan inte bestämma mig. Jag vill lära mig. För min skull. För alla som behöver det. För Linus? Jag vet inte om han behöver det? Han skulle kanske behöva det - men han utvecklas, det kommer fler och fler ord. Och för att det skulle ge ordentlig genomkraft skulle fler i vår omgivning behöva kunna det? Hittade i alla fall en ny
sida där man kan lära sig nya ord. Jag har vid ett tidigare tillfälle rekommenderat andra bra sidor, för dem som vill lära sig tecken som stöd.). Handling. Var hos hästen. Kamning av hundarna. Mat. Ett glas vin. Kaffe. Sol. Och ett lydnadspass med Stimma. Det gick riktigt bra! Synd att vi inte kom med på tävlingen imorgon... Jag har en go känsla i kroppen!
Me så finns det en annan känsla - en känsla som gör ont. När jag tänker på några vänner som återigen mist ett litet liv i magen. Jag tänker på andra i min närhet som nästintill mist en syster/släkting i en olycka - men hon lever, om än sargad.
Jag ser mig själv i spegeln - jag känner inte igen mig. Känner ni igen känslan? Jag vet mer hur andra ser ut än jag själv. Jag tror liksom att jag se ut på ett annat sätt än vad jag gör. Ser mig själv på ett annat sätt. Jag vet inte hur - men jag känner inte alltid igenom mig. Konstig känsla. Jag vet inte om det är på gott eller ont. Vet bara att jag inte alltid är den som jag tror att jag är... eller åtminstone ser jag inte alltid ut som den jag tror att jag ser ut som...
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback