1/11; söndag

En hektisk, men roligt helg är snart till enda. Detbörjade med ett besök hos Klaras häst i fredags förmiddag, sedan en snabb dusch och sedan iväg till Göteborg. Eric, Sandra och jag satte oss på en restaurang och åt och drack innan Anders dök upp och det var dags för Winnerbäckkonsert. Efter det var vi på Skybar - räkmacka och drinkar! På lördagen gick vi på stan innan vi tog tåget tillbaka. farmor och farfar hade passat barnen, räfsat, städat, passat hundar, bakat bullar och lagat mat! Tack snälla!
Idag åkte Stimma och jag på spårtävling i Ronneby. Hur många gånger kan man ha otur - innan det kallas otränade? Det känns som om vi har otur - hamnar på fel sida vinden i en helt vindstilla uppletanderuta, trasslar in oss när hon är påväg ut helt rätt i spårrutan och då tror hon att hon är fel och vänder... Spår är en materialsport - nu måste jag köpa ny lina!
Så tyvärr inget cert idag heller, men certpoäng. Vi missade ett föremål i den vindstilla rutan och så ett perfekt upptag – ett par seg åt fel håll, vände och fastnade… - och när jag hade trasslat upp oss blev det… bakspår… Vi fick ett litet tapp när man skulle gå rakt mot en sjö och hon blev frågande om hon fick gå mot sjön eller inte. Jag vände och hittade ett ”säkert” ställe och vi hade gått rätt från början, fick alla pinnar och hann inom tiden. Betygen ä i genomsnitt... Lydnaden var lite blandad… bra fritt följ (8,75), en hyfsad inkallning (7,5) men hon hade satt sig upp, en bra sträcka på framåtsändande och en sämre (6), dk på krypet – men kröp bra (7), studsar på skallet (7,5), bra apporteringar (metall: 9,5, tung: 8,5, pga en dålig ingång)), stege, plats och hopp (10). Det var ekipage som körde 624, 622, 617, 614, 601… Imponerande! Våra poäng blev blyga 557,5 - men jag är rättså nöjd ändå. Vi jobbar på bra. Vi gör det vi kan. Jag skickade på bra ställen - vi missar ett föremål, vi trasslar in oss och missar en massa poäng... Vi har roligt och trivs!
Dags att ta sig samman för jobb imorgon, dock var Linus väldigt snorig ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback