19/11; torsdag

Dränerad på energi... Orkar inte mycket mer. Ont i kroppen. Trött i kroppen. Slut. Kanske började denna komakänsla av att de tog min "odugliga" dator idag för att den var för dålig. Kunde inte jag få bestämma det? En dålig dator är i alla fall bättre än ingen... Jag behöver verkligen en dator på jobbet för att kunna jobba. Det fanns inget att säga till om. De tog den. Kanske får vi en efter jul... Efter jul! Jag kommer inte klara morgondagen! Sånt här stressar! Catta var snäll, och förstod - så hon hämtade datorn som hon brukar ha, och ställde på mitt skrivbord - tillfälligt. Vad är det som avgör om man får en dator? Varför har jag haft en tidigare? Jävla orättvisa. I dagens samhälle, i den svenska skola, borde datorn vara en rättighet - en skyldighet. Eller ska jag återgå till flaskpost när eleverna skolkar? Att uppdatera en hemsida är omöjligt. Idag fick vi inte kopiera heller - kanske ska plocka fram blåstencilerna när jag ändå letar flaskor?
Gick en runda - men kom knappt hem, jag hade så ont i kroppen. Tog en ipren. Fick kaffe och kaka. Satte mig framför min egen dator. Energin återkommer nog sakta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback