24/11; tisdag

"Lyxar" på morgonen - går en runda med hundarna när jag har lämnat på dagis, kör ett uppletande (min strategi att börja i mitten funkar bra!), en snabb dusch och sen iväg till jobbet. Jobbar. Skyndar en sväng till stan. Ska bland annat hämta medicin åt mormor... Där får jag frågan om jag vill vänta eller gå en runda medan de packar ihop de fyra mediinerna, det kan ta lång tid får jag höra. "Okej, jag kommer om fyrtio minuter", "då kan du gå till kassa 2 och se om den är klar". Kommer tillbaka, och tränger mig fram till kassa 2, när hon redan har tryckt fram nästa kund för att fråga. Jag får sitta ner, och så börjar hon packa medicinen. Jag säger såklart något om att det var den sämsta strategin de har haft på detta bygget. Sur som en ättika, svarar jag även på frågan om de får byta till en billigare medicin - jag hade skrivit det på lappen som jag var tvungen att fylla i... Och så fick jag visa leg - igen... Parkeringen höll på att gå ut. Stress. Varmt. Och när hon väl är klar, så hör jag henne säga "du får gärna hälsa till Gertrud från mig". Jag ler lite och inser att hon känner mormor, och där jag har stått och varit hur sur som helst...
Idag har K fått sprutan. Hon ar ont i armen. L är snorig, men ingen feber. Borde han vara hemma? Jag har varit och ridit i mörkret och regnet...

Kommentarer
Postat av: Lina

"Roligt" med apoteket, jag kan se dig framför mig hi hi. Kram på er.

2009-11-24 @ 22:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback