28/10; onsdag

Idag har jag varit på kyrkogården och lagt kransar på gravarna. Vemod. Tårar. Biter ihop. Vi åkte till Leos lekland. Jag klättrade runt med min röda handväska. När vi åt på MAX kom en tanke i huvudet... Tänk om jag fick prata med min mamma - om så bara för tio minuter. Hade jag valt det då? Självklart. Men vad hade jag sagt? Det är så fel. Idag är jag inte glad. Idag är min energi förbrukad - inte hela tiden, och den fylls på med jämna mellanrum, för att sedan pysa ut igen... Men jag har städat, och tränat Stimma - lydnad som gick bra, men oxå ett spår med bakspår. Nu har jag lagt ett kort till som jag snart ska gå ut och ta. Ikväll är det ridning. Jag red igår oxå - en lång runda i skön höstluft. Och på kvällen var jag på klubben och tränade med Stimma. På dagen jobbade jag lite och körde spår och uppletande. Upp och ner. Ner och upp. Sakta. Andas. Det vill bli bra. Nu ska jag hämta Limpan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback