10/9; torsdag

Underbart höstväder! Synd bara att jag knappt har hunnit varit ute idag... Tog en liten snabb promenad på en rast. Jobbade, skrattade, pratade, hämtade barnen. Lagade lite mat och fortsatte till Klaras föräldramöte. En lärare - (som jag har gjort praktik hos men som bara är ett par år äldre än mig) som ser så glad ut, som talar fint (och skriver fint) om våra barn, som älskar sitt jobb och som jag tror smittar av sig av sin positivism på våra barn - berättar om barnens vardag. Denna underbara lilla grupp, 16 elever, som fortfarande brinner för att lära sig mer. Jag åker hem - och då är det redan mörkt, klockan är lite mer än åtta och Anders har klippt gräset och dammsugit, samt lagt våra älskade kottar. Jag kikar in på dem, så söta, så trygga i sina stora sängar. Anders tränar ett lydnadspass med Kenzo - det gick inte sämre än vad det gjorde för ett halvår sedan, trots att det är ungefär ett halvår sedan de tränade sist. Momenten är befästa. Han kan allt - en del riktigt bra. Jag blir avundsjuk på skallet! Anders åker till Eric för att hjälpa dem med datorn. Jag kör ett lydnadspass med Stimma. Det gick bra - körde rak inkallning, hon sprang som tusan!
Jag läser Birros
krönika. Gör det ni också om ni inte har gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback