15/9; tisdag

Vilka har fått gå två mil, med Stimma, på arbetstid idag - i sol? Många gånger har jag fått frågan varför jag blev lärare. Och hur jag kan jobba på högstadiet!? Och just nu, åtminstone idag, kan jag säga att jag tycker om det. Jag trivs. Jag har ett leende på läpparna - åtminstone rättså ofta. Att få lära känna människor, försöka förstå dem, försöka påverka dem, få dem att må så bra som möjligt och lära dem ett och annat är häftigt.
Idag var det friluftsdag - med en klass som rättså anti, som inte vill och som inte gör som man vill... En utmaning. Vi skulle gå i grupper, ca 9 km, efter karta samt utmed en led. Men endast en av fyra grupper kom fram till rätt punkt. Tur att det finns mobiler nuförtiden. Jag fick be en man skjutsa mig för att leta efter elever som virrade omkring. Vi hittade dem, men fick inte plats med dem i bilen, utan jag fick gå ca en mil till med dem. Och då trodde jag att de skulle lacka ihop - m,en det gjorde de inte. De var vid rättså gott mod, och vi hade en trevlig dag. Jag åkte till skolan och hade ett möte, och fortsatte sedan till klubben, eftersom jag hade Stimma med mig, och körde ett uppletande (som gick bra) och lydnad (som också gick bra), innan jag åkte hem och pussade på min älskade familj. Linus är mer nöjd nu - han jobbar med språket. Försöker få oss att förstå. Toalettbesöken går bra - och även nattetid är blöjan oftast torr. Han gillar att ligga i Klaras säng och läsa lite (det är dessutom bra träning för K som läser allt bättre) och sedan rusa in i sin säng för att somna gott.
Hoppas att ni också har sköna dagar och njuter av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback