20/9; söndag

Helgen går mot sitt slut.
Igår tränade jag med hundarna, innan jag åkte och tittade när Malin och Sara hoppade med hästarna. Det gick bra för dem. Linus var med, och han tycker att det är rolig att kika när hästarna hoppar! Jag lägger in lite bilder från tävlingen.
Idag har Stimma och jag varit i Åseda. Jag hade en go känsla. Och platsen och stegen gick bra. påsläppet gick bra. Det var ett vänsterspår = bra håll för oss. Men vi trasslade in oss en ett par träd, gumman slog en volt och jag fick trassla ut oss, innan vi kunde fortsätta. Domarna skrev att hon var okoncentrerad - jag skulle kalla det Motiverad och snabb! intensiv. De drog ner till en nia. Sedan missade hon en pinne, vilket inte är likt henne. men annars spårade hon bra i ett spår med massa träskmark och högt ljung- blåbärsris. Men där har vi missat nästan 30p. Uppletandet gör hon strålande. Ingen vind. Men jobbar som besatt med fina skick. Tyvärr får jag nog säga att hon hade otur och hittade bara tre föremål. På lydnaden var hon lite väl het till och börja med, så det kom lite ljud på fria följet. Jag har fortfarande lite svårt att veta hur jag ska värma henne. Hemma bara kör jag igenom passet och det går oftast väldigt bra, ibland har jag värt lite mycket på tävling och tyckt att hon känns lite loj - det var hon inte idag. Trots strålande sol.
Fritt följ 7,5
Inkallning 5: hon satte sig upp och sedan fik jag ge dk på ställandet. Jag har ju mest tränat raka inkallningar. Men farten var bra idag!
framåtsändande 8 7: sne ena hållet, lite kort åt ena hållet
kryp 9,5 Hon gjorde det superbra! Där har vi inte fått till det på tävling tidigare - trots att hon gör det bra hemma. Men idag!
Skall 9: det brukar oftast vara sämre på tävling. men idag gjorde hon det bra!
Metall 9,5: hon hade bra fart!
tung 9
hopp 8: islag
Så gott och gott: det hon brukar göra bra t.ex. pinnar, fritt följ gick inte så bra. Inkallningen är inte perfa - men den brukar vara betydligt bättre... Och det som inte bruka vara så bra typ skall, kryp, apporteringar - gjorde hon skitbra. Om inte om... Men framför allt kändes det bra idag - att vi inte får till allt känns mindre viktigt.
Vi kom trea. Med certpoäng (556,5)och poängen kunde blivit bättre...
Ikväll har Humpe och Malin varit här - jag säger det igen - jag skulle vilja att de bodde närmare! Men är tacksam att vi kunde träffas idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback