4/9; fredagsmys

NU sitter jag. Avslappnad. Med ett halvt glas rödvin i närheten. En halv pizza i magen. Nybadad. Trött. Tittar lite på fotboll - men Sverige ligger under... Det är fredag. I hela kroppen. Men jag är inte utsliten. Jag är nöjd. Trött i kroppen, och i huvudet. Jobbat. Och sedan en ridtur, och iväg till Ks häst - Klaras kompis Kajsa var med och hennes mamma Marie. Men jag hann även byta hem vår bil som har lackerats om på bakluckan eftersom de hade monterat nummerskylten fel så att det hade rostat under. Och byta bil med pappa som behövde en dragkrok. Jag tror inte att jag reser mig förrän jag ska gå och lägga mig. Orkar nog inte. Jag tänker på andra som har det jobbigare än mig just nu. Mina vänner vars syster har en svårt sjuk hund i leukemi - som Växjö djursjukhus hade missat. De åkte till Kalmar och fick diagnos. Men kanske är det försent för en ung hund att få behandling? Mina tre hundar ligger och snussar runt mig... Jag tänker på min ridkompis som igår bröt en förlovning med sin kille - och även om det var hennes val, så var det inget lätt beslut. Det krävs mod. Jag väntar på min älskade som kommer hem idag... snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback