11/4; söndag

Söndag igen. EN fin söndag. Tävling i Sölvesborg. Hon är så het på upptaget. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att lugna henne. Hur långt innan jag ska ta ut henne. Hur jag ska göra ritualen... Får klura vidare. Idag blev det bakspår. Sedan fullt på spåret. Och fullt på uppletandet. Lydnaden hade sina ljusglimtar, men även det som inte var så bra. Skriver inte ut alla betyg - jag orkar helt eneklt inte... Men ska förklara i korthet. Fria följet kändes bra - hon var tyst, och visst lite vid i några svängar, samt sate sig inte ner i en halt. På inkallningen valde jag att göra ett dk med handen på ställandet Och det blev bra! Men så fick vi en tidig start hon från ligg. På framåtsändandet gick hon något snett efter gruppen, men väldigt bra på fösta sträckan, på andra sträckan blev hon kort. Krypet gjorde hon bra! Skallet var som det är - lite hoppigt, men hyfsat för att vara henne. Apporterna gick bra så när som på avslutet på tungen som var segt. Hoppet, stegen och platsen gick bra. Certpoäng (553,5p). Trött.
När jag steg upp idag hörde jag ett konstigt ljud, och insåg att det skvalade i källaren - väckte snabbt Anders, eftersom jag inte vågade gå och se efter själv. Det visade sig att slangen från tvättmaskinen lossnat och sprutade - det var alltså inte så farligt som det lät... Nu ska jag lägga barn.
Imorgon väntar öronläkaren för Linus. Jobb.
Idag är det även Henriks födelsedag - tack för god mat och stort grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback