4/4; söndag

Idag har jag tävlat med Stimma. Kristianstad. Fält. Upptaget strulade lite - hon vek till höger direkt och gick alltså inte ut i rutan till att börja med i den kraftiga motvinden. Men tog sig ut, utan hjälp. Valde höger, vände - 2 meter, innan hon vände igen - höger. Ut ur rutan. Rätt! Tyvärr dog de till 8 och 9. Alla pinar! 16 minuter. Hittade alla föremål. 5 skick. Snabbt. Effektivt. Men hamnade utanför rutgränsen ett par gånger i den starka sidvinden: 8,5 och 8. Lite tråkigt att hon gör så rätt - men får så dåligt betalt! Men det är ju inget att hänga upp sig. Domaren dömer. Och hon gjorde det bra! När lydnaden började hade det, förutom halv storm, dessutom börjar regna och hagla. Ett djävulskt väder, och det var svårt att höra vad tävlingsledaren sa. Tyvärr började jag med att stiga henne på tassen när vi gick in, vilket resulterade lite i en osäkerhet tror jag.
Fritt följ: 8 7
ink med stå och ligg: 5 (det blev kajko på ställandet, om det var vinden som gjorde att det blev missförstånd vet jag inte, fel blev det...)
framåtsändande: 9 8
kryp: 0 (hon kryp hela sträckan, men var troligtvis hög någonstans... det var svårt att se uppifrån)
skall: 8 7 (satt bättre än vad hon brukar första omgången, och var tyst mellan)
metall: 9,5 10
tung: 10!
hopp: 10 9,5
stege: 9
plats: 10
Jag är nöjd med raden - men inte med totalpoängen (543), även om det blev certpoäng. Jag känner mig rent av lite bitter, spåret och uppletandet gick bra - och då får jag ändå dåliga poäng på det... Trist. Men det har varit en rolig dag. Jag älskar att tävla med Stimma. Nya tag. Nya tävlingar.
Nu är jag trött. Ska nog hoppa i badet. Kikar på hästhoppning. Har ätit. Barnen och Anders åkte för att träna badminton. En dag ledigt till.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ni är så duktiga!

2010-04-05 @ 08:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback