7/4; ännu en gråtkväll...

Tar det inte slut. Jag lämnade inte Linus på dagis idag. han fick vara hemma med Anders. Anders var piggare idag. Men jag gick in på dagis och sa att han skulle vara hemma. Linus och Anders hade inte träffats vi har hållit oss borta från honom så mycket det gå - idag fick de umgås. Inget val... Jag blev såklart upprörd när jag pratade med dagis. Men nu har vi följt regler som inte finns. Eller? Finns de? Jag följer gärna nedtecknade regler, som är bra! Men att vädja till sunt förnuft och dåligt samvete, det är lågt...
Men det tar ju inte slut där. Idag fick vi den nya tjänstefördelningen - då 4 arbetslag skulle bli 3. Jag har varit runt i alla arbetslagen, och har vädjat att slippa byta för mycket. Vet ni vad som händer? Den enda från B-laget som kommer i mitt "nya" lag är Jag. Jag blir ensam från B-laget. Det finns ingen från A-laget, men några från C och E. Ingen rättvisa. De flesta från B-laget blev kvar i ett lag. Jag har tänkt att det nog kunde bli dåligt - men så här dåligt kunde jag inte tro i min vildaste fantasi att det kunde bli. Eller dåligt? Jag tycker om många av de människorna som hamnar i mitt nya lag - men att komma själv från ett lag, kan inte vara bra. Jag är Ensam. Då hade det nog känts bättre att byta skola... Just u vill jag inte mer. Jag skickade ett mail till chefen - bad om ett möte med honom så fort som möjligt, ska be om förklaringar - för att försöka förstå orimligheten och rättvisan i detta beslut... Jag kommer säkert le. Men idag känns det svårt...
Jag ska åka till stallet. Försöka samla mig. Men tårarna rinner - bryta ihop och komma igen...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Taskig chef. Jag hoppas att han har en bra förklaring: typ- Lisa, du är så bäst så därför tyckte jag att du skulle förgylla det här arbetslaget och göra det så mycket bättre. Det är bara du som klarar det, så därför gjorde jag så här.

Lycka till med snacket med chefen. Massor av kramar!

2010-04-08 @ 23:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback