30/8; måndag

Jag tror att jag kommer gilla vara ledig på måndagar. Bara jag kan tänka bort att jag missar konferensen på jobbet. Och det har jag i alla fall kunnat idag. Idag har jag och Limpan tagit en lugn morgon och sedan varit i stallet, och han fick rida Zeini, och sedan åkte vi till sjukhuset och åt lunch, innan det var dags för besök på ögonmottagingen. Han var duktig. Han ser hyfsat, lite sämre på vänsterögat. Och sedan for vi hem, fikade, och K kom hem. Och ganska snart var även A hemma, och jag äkte till stallet för att rida Philippa. Det gick ganska bra. Jag red på ett stort fält för konditionsträning i backe. Första galoppen upp, trodde jag att hon skulle bralla av mig. Hon stack och gjorde riktiga krumbukter. Men jag lyckades hålla mig kvar! Precis när jag stod för att gå ut med henne, så ringde telefonen. Det var från ett anat stall, som hade hört talas om mig via en kollega. Hon behövde hjälp med 7 hästar, hade ridhus och lät trevlig - men det ligger typ 2,5 mil härifrån. Det lät spännande. Men samtidigt har jag ju pålle att rida nu, och det ligger nära = det tar ganska lite tid i jämförelse... Får nog återkomma i ett annat stadie i mitt liv?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback