13/12; luciamåndag

Grattis finaste lucian Hanna - idag är det din födelsedag! Vi tänker på dig!
Vi började dagen med ett fint lussetåg med dagisbarnen. En krona som hamnade runt halsen, en pepparkaksgubbe som hjälper henne, ett par tomtenissar som kryper upp på bordet. Linus och jag åkte sedan till hästen och gav den mat, innan vi skulle fortsätta till luciafirande på jobbet. Jag såg två ambulanser stå utanför kyrkan när jag kom dit, och förstod att något hade hänt. Men det visade sig vara värre än vad jag trodde i min livligaste fantasi... Nästa luciatåg var inställt fick jag reda på av en man i dörren, men jag fick komma in och prata med dem. Och fick då veta att en stjärngosse i sista ledet hade svimmat och trillat baklänges ner i stengolvet, strax därefter hade det börjat blöda ur hans öra. Hur det har gått med honom vet jag inte, men jag såg när ambulansmännen bar ut en till synes livlös elev och nu finns mina tankar ständig hos honom.
Det blev inget logopedbesök idag eftersom hon var sjuk. Istället åkte vi hem och kammade hundar och städade. Nu har vi hämtat K.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack och kram!

2010-12-17 @ 11:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback