5/2; fredag

Idag jobbar jag eftermiddag. k var pigg igår - åkte skridskor hela dagen, men idag är hon sliten, luftrören låter, hon är hes så idag fick hon vara hemma igen. Men jag bör verkligen ha en klass i em eftersom jag hade de en gång i höstas, ingen gång hittills den här terminen och har bara klassen till v. 11...
Igår var Kenzo hos veterinären Janet i Växjö. Hon kände, klämde och fann att han var stel i höfterna. Men inget problem med knä t.ex. Vi tog röntgen oxå när han ändå var nerdrogad, och då syntes såklart den gamla bryggan på L7S1, och den kan säkert göra att han blir mer halt, och så låg den ena höften inte riktigt perfekt i skålen. Han fik Rimadyl, först i 10 dagar, sedan får vi se. Kanske blir det livslång medicinering. Det känns ändå okej - det var ingen "ny" skada, vilket borde kunna innebära att han kan leva med detta ett tag till, om än med smärtlindring. Han ska inte behöva ha ont. Vår älskade, livsglada hund. Bästa Kenzo. Jag skulle kunna skriva en hel roman om hans liv - om vårt liv tillsammans, men jag gör det en annan dag. Idag tror jag på livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback