lite till...

Det snurrar i mitt huvud. Jag önskar att jag hade svar... en mamma att rådfråga... Ska jag och barnen åka som planerat till Karlskrona imorgon? Hur kommer vägarna se ut? Kommer jag bara känna att jag ska köra hemåt igen, om vädret blir sämre? Jag har hört att det ska komma in ett oväder imorgon igen... Berör det mig? Jag har sett fram mot resan till Frida och hennes pojkar och lilla Hedda. Men det kommer förhoppningsvis fler dagar...
Det är många dilemman man ställs inför. Många beslut som fattas utan att man blinkar. Och ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det. Något som jag funderar över är hur många aktiviteter barnen ska göra. Vad de ska göra. Hur mycket ska de testa? Jag vill inte begränsa, samtidigt inte pusha för hårt... Tänk om de inte får prova något som de skulle tycka var jätteroligt och bli jätteduktiga på...
Jag märker att jag är rastlös, jag saknar ridningen som blev min vardag i höstas. Mitt andningshål. Min motion. Jag gillar vintern - men saknar hästarna.
Till sist bjuder jag på konversationen från K i fredags: "Mamma, jag vill ha en lillasyster", "Men tänk om det blir en lillebror", "Det går bra det oxå - det är bara att sätta snoppen mot snippan".

Kommentarer
Postat av: Helen

Kör du- men ta inte hållet över Rävemåla. Kul kommentar fr K! kram

2010-02-21 @ 20:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback