6/7; tisdag

Vi har varit hemma några dagar - träffat kusinerna från Libanon och vänner, badat, ridit, spelat golf och tennis... Nu är vi tillbaka på ön. Men innan dess var jag tvungen att besöka VC - fick "hota" mig till en tid, när det egentligen inte fanns någon. Men började fråga om alternativ och att jag kanske måste byta VC - då fanns det plötsligt tid. Och vilken tid det tog. Jag hörde nämligen inte på mitt öra och distriktssköterskan försökte i cirka en halvtimme innan hon sprutade mer Curasol och så fick jag vänta en stund till. Men inte heller då lossnade proppen (varför kan jag inte ha lite större öron, eller i alla fall lite mindre trånga örongångar, och lite mer lättrinnande vax, så där så att det rinner ut och ser lite äckligt ut? Varför kan det inte vara enkelt - när det faktiskt kan det? Varför måste det vara svårt när det är enkelt?) Sköterskan gav upp, men insåg oxå att jag inte kunde gå så, hon såg inget av trumhinnan, vilket gjorde att jag heller inte kunde höra något... Hon pratade med en läkare som hade fikarast, och som kom, och sög rent båda mina öron. Det är en sån befrielse när man plötsligt hör igen. Man blir ju nästan galen av att inte höra. Jag borde nog skicka ett fikabröd till vårdcentralen! Igår behövde jag verkligen dem, och igår fick jag hjälp! Tack!
Nu ska jag kika på fotboll. Men imorgon är det matchen som gäller - vinner Spanien har jag chans att vinna tipset, som jag fortfarande leder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback