13/6; söndag

Snart sommarlov. Mantrat som jag upprepar för mig själv... Vädret påminner inte om det - idag skulle jag vilja ha min vinterjacka (jag köpte faktiskt en ny i fredags på kosta outlet när jag var där på studieresa).
Igår ställde jag upp på domarexamination med hundarna. Kenzo(!) fick köra söket. 300 m elitruta. Han gjorde det med bravur, eller så gott som... Lite missförstånd, lite korta slag på kraftig motvindssida, men jag kunde skicka om och få ut honom. 12,5 minuter! Han skällde bra. Han gjorde det bra! Han har dock inte tränat sök på Väldigt länge, om man bortser från de fem skick jag körde i veckan. Jag skulle tro att det var hans sista elitruta! Sedan körde jag hem pojkarna och hämtade Stimma som bor hos fina vännerna Helen och Ulf under löp. Hon fick köra uppletande och lydnad. Uppletande var svårt i kraftigt regn, högt gräs med klippta stigar - hon hittade två(!) föremål. Sa jag att det var svårt? Sedan körde jag lydnad. Ett väldigt bra pass! Hon gick så bra, och det kändes så bra efter förra helgens misslyckade lydnadspass.
Idag var vi på fotbollscup med K - de vann två matcher, och förlorade två.
Nu spelar Anders tennis, igår var det golftävling. För en liten stund sedan kom jag in efter att ha hängt tvätt. Då låg Linus och gallskrek i åra sängar, med plåster på fingret. Det hade blött igenom och han berättade att han hade fastat i ett hål... Jag frågade sedan grannarna vad som hade hänt, och han hade fastat i ett hål på en pensel, som Martin tog ifrån honom och då drogs en skinnbit bort.

Kommentarer
Postat av: Mia

Duktiga Kenzo! Vad kul att det gick så bra.

kram!

2010-06-13 @ 21:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback