25/3; torsdag (kladdiga muffins)

Linus var inte pigg på morgonen - och fick stanna hemma. Alla som hade varit på dagis tisdag och onsdag var hemma idag... Men han har varit pigg sen! Han har ätit och varit ute och leker. Så förhoppningsvis lev han inte så sjuk...?!

Vi har letat vårtecken - snödroppar, bajs och mullvadshögar fanns under snön! Och så har jag städat. Och tränat Stimma. Jag har fått besked att jag har kommit med på två spårtävlingar de närmaste helgerna! Igår ringde psykologen, och ville även göra ett nytt besök på dagis innan vi träffades för genomgång. Besöket på dagis gör hon nästa torsdag och vi träffar sedan henne på tisdagen efter. Men jag frågade henne om hon misstänker utvecklingsstörning. Hon nämnde det en gång - sa ordet, inte alls att han har det, men jag hörde bara ordet. Vi pratade inte färdigt om det, jag grät och var arg och hon grät. Hon sa att hon inte gör det. Hoppas att hon säger sanningen till mig. Jag vill veta vad de tror. Jag tycker att jag märker att han hör sämre.

Nu bakar jag kladdiga chokladmuffins:
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g margarin eller smör
20 rutor mörk blockchoklad Smält fettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker vitt och poröst. Tillsätt fettet och mjölet blandat med kakao, salt och vaniljsocker. Häll upp i formar och grädda i 200°C 10-15 min i mitten av ugnen. När de är gräddade, lägg en ruta blockchoklad på varje muffins och låt smälta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback