30/5; söndagen

Mors dag.
Tur att jag har haft annat för mig idag - fast ikväll gick Linus, Anja och jag till kyrkogården.
Vissa dagar blir det tydligare än andra att jag saknar...
Men jag styrde min och Stimmas kosa mot Njudung vid halv sex idag. För att köra ett bakspår. Med fin utgång, och med min hjärna, så trodde jag att vi var rätt... Men lever på hoppet, ett tag. Bakspår är inte hela världen, men när jag sedan missar en pinne oxå, då tappar jag modet. Funderar på att yta. Men åker till klubben. Kör uppletande. Så bra gör hon det! 10, 10. Jag kör lydnaden oxå. Dålig stege. Men bra fritt följ (9, 9), inkallning (10, 10) och framåtsändande (9, 9,5), sedan ett sämre kryp, men ett bra skall (8, 9), trötta ingångar på inkallningarna men mellan 8 och 9 i betyg, islag på hoppet. Men en bra lydnad. Många påpekar detta - berättar hur trevligt och glatt det ser ut! Det är kul att höra. Och jag kan ju inte låta bli att konstatera att Om jag hade klarat specialen bättre, inte missat 50 p, så hade vi haft en bra bit över 600p... Vi kan. Hon är otroligt rolig att köra. Jag njuter. Vi har kul. Nästan jämt.
Linus har fått lite ont i ett öra, han är snorig. Imorgon ska logopeden från habiliteringen komma hit på besök.
Nu jobbar vi mot sommarlov. Mot semester. Det är otroligt skönt att vara ledig. God middag i Torne i fredags, ett par glas vin för mycket. En skön dag hemma igår - gräsklippning, fixning, träning, golf, barnen var med Marianne och morfar och tittade på teater, och Anders och jag gick ut och åt med Frida, Peder och Hedda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback