1/11; måndag

En Linus som höll ut massa mjöl när vi bakar, Kringlor utan hål, en Linus som jag inte får dammsuga för - eller röra alla hans miljoner bilar på vardagsrumsgolvet, en dammsugare (hyfsat ny) som inte suger, en Linus som bryter ihop för att han inte får det största glaset - då är det lätt att glömma att vi hade en mysig stund i badet och hos hästen. Det är lätt att känna att jag har tagit vatten över huvudet när jag ska åka till Stockholm imorgon. Det är svårt att skratta när man knappast orkar vara hemma - hur ska jag då orka vara borta? Men ikväll ska jag tanka energi. Helen och jag ska äta och gå på bio. Kanske känns det bättre då. Och om det sedan visar sig att vi har garanti (vilket vi borde ha) så skulle jag tro att livet känns lite lättare... Och känner jag denna bipolära, kvickilskna kvinna rätt, så är jag som en ny människa redan när jag har fått stå en stund i duschen för mig själv... Tror jag provar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback