25/11; torsdag

Jag bestämde mig för att sova själv. Klockan blev nio och pappa ringde - "jag kommer ner", men jaga hade bestämt mig. Jag klarar det. Jag vågar. En och en halv timme senare kör en bil upp mot huset. Mina ben vek sig... Den började blinka - det var pappa. Han ville ändå sova här. Vi la oss. Sov. Och ingen har varit här i natt. Men tack Jenny för infon - vi får hjälpas åt här på landet...
Idag hade jag sett fram emot att komma hem lite tidigare. Kunna skotta, åtminstone en del när det var ljust, men så hade K samtal. Vi kom hem efter 5... Mörkt. Snöskyfflarna låg uppe på loftet = omöjligt för mig att få ner själv. Tog det värsta med en spade. När jag kom in - genomsvett - kom pappa och hjälpte mig att skotta! Och L och jag följde med K på fotboll. När vi kom hem lagade vi mat, och så kom A hem. Samlade igen. Skottat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback