26/11; fredag

Fredag. Linus leker med bilarna. Klara är hos Agnes. Anders ska ta tåget till Växjö efter en dag i Köpenhamn. Jag har satt upp några stakar och dammsugit. Jag har haft en bra dag på jobbet. Men för mig är inte detta riktigt tillräckligt. För mig är inte jobbet självuppfyllande. Det är inte tillräckligt att jobba och åka hem fixa markservicen. Även om jag är hemmakär. Men jag blir instängd. Rastlös. Tråkad. Jag orkar inte direkt ta mig för något när jag kommer hem. Och jag vet inte vad det skulle vara. Orkar liksom inte ta mig in till stan när jag väl kommit hem. Orkar inte dra på mig och lillebror en massa kläder och plumsa en promenad med hundarna. Den här årstiden är det lätt att hamna innanför husets väggar - man åker och kommer hem när det är mörkt. Jag har fastnat lite i ekorrhjulet - det liksom bara snurrar... Men nu är det helg. Vardagsrutinerna bryts. Anders är hemma - han är ju iväg ganska mycket i veckorna. Nu ska hundarna få mat. Mat ska fixas åt oss. Soffan. Sängen. Mer energi imorgon?!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du kan komma och träna med oss någon lördag...då skulle vi bli glada!

2010-11-27 @ 15:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback