22/4; fredag

Jag sitter i uterummet. Värms av solen. Barnen och Anders är och spelar tennis. Vi har haft en BaraVaradag - pysslat i trädgården, badat och kammat hundarna, Anders har spelat golf, barnen har lekt (och Anders har lekt, med K på slänggungan, vilket resulterade i att K i hög fart störtade in i trädet och slog sin fot - allt för att Anders "attackerades" och distraherades av en insekt som kissade i hans hår... snabbt spelas våra senaste påskar upp - allt från missfall, blödande lillfingrar som får sys, halsflussar och klobrott till bruten fot... det verkar dock ha gått bra, även om det var svårt att stödja på foten), och vi har njutit av sol, värme och ledighet. Och idag är det bara fredag - långfredag - vi är lediga tre dagar till tillsammans, sedan jobbar och fyra, sedan är det mammaledighet som gäller för mig. Och jag tror att vi allihopa är nyfikna nu, vill veta.
Igår kväll var Lena, Niklas och deras barn här. Barnen hade gått påskkärringar på eftermiddagen, och tidigare hade Linus och jag varit hos logopeden samt träffat en psykolog, som kikade på hans visuella perception(?) - det är ju svårt för L att rita och pussla, se mönster.
Fortsatt Glad påsk! Jag ska vänta på mina finingar - och så blir det ju såklart grillning ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback