första december

Första december. Sandras födelsedag - grattis. Igår fick jag ta bort gipset, på en nåder. Sprickan satt inte i båtbenet, utan jämte. Jag red igår. En Lisa för själen. Men idag var det en jobbig morgon. Linus och jag kom till dagis. De hade precis stängt dörren och börjat samlingen. Släckt. Hade ficklampa. Mys. Kadisch. Linus blir osäker. När jag hämtade Linus i eftermiddag var jag tvungen att säga hur ont det gör i mammahjärtat. Att jag inte vet om jag tycker att det är en bra id'e att lämna honom. Trots att jag Vill det - jag vill att han ska få träffa kompisarna. Och Linus gillar dagis sen. När han väl kommit dit. Det hade varit skillnad om han hade varit två-tre år, men nu är han fem... Dagisfröken förstod, hade själv känt hur fel det blev på morgonen. Tyvärr blir det rättså ofta "fel". Nu ska vi prova att lämna vid 8. Men gråten finns nära, trycket i bröstet, gråten i ögonen. Och Linus tror att jag är arg på honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback