11/2; fredag

Idag har jag skrattat - flera gånger. En lärarkandidat på jobbet fick mig att skratta så jag nästan grät idag när han ville att vi skulle vakta hans tomma matburk, som han berättade egentligen var en gammal glassburk, när han skulle ta ut pengar... hela situationen blev väldigt komisk, vilket alla utom han fattade... Och inte kan jag förklara den nu heller... Och en annan gång var precis nyss när jag läste Erics kommentar... Det är bäst att jag förtydligar - jag trär inte annansringar på bajskorvarna utan hundarna får äta krossad annans och det ska tydligen göra att bajset i sin tur smakar illa. Jag har aldrig haft en hund som äter någon form av bajs tidigare (om man bortser från den gången då jag hade haft Hiho i stallet och sedan satte han i mormors gröna SAAB v4 och han spydde upp all skit i de gröna sammetssätena...), inte förrän vi fick denna älskade flatta...Som egentligen bara har ett fel - hon äter bajs, och ska jag vara ärlig så tror jag inte att annans kan avskräcka henne. Men det kan vara värt ett försök...
Jag har varit med barnen hos frissan idag. Jag blev inte jätteglad när jag insåg att min plånbok låg på jobbet när jag hade kommit till simhallen. Jag fick vända. Anders fick ringa och säga att vi kanske skulle bli lite sena. Det var nämligen fullkomligt glashalt ute! Jag vet inte om jag någonsin har kört bil (förutom på halkbanan - och det vet ju alla hur det slutade...) när det är så halt. Vi kom till frissan 3 minuter efter avtalad tid... Det var finaste Sandras syster som klippte barnen - de blev superfina. Och så shopade vi lite - till barnen och bebben i magen... Faktiskt det första vi köper till den lille... Vi hämtade Agnes på vägen hem. Och så åt vi havskräfor och räkor. Nu är det helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback