1/2; tisdag

Anders och Klara är ute med två hundar och åker skidor. Hiho får numera stanna hemma från längre skidturer. Linus och jag har varit på gympa. Och farmor har varit här och städat, tvättat, hämtat barn och lagat mat - tack snälla!
Det var tyvärr en dränerande, jobbig dag på jobbet. Konflikter - med föräldrar inblandade och vi har insett att klassen hade en massa gammal groll med sig när de kom till TC. Och så en turbulent tid för NO-lärarna med ett extrainsatt möte där försök till lösningar presenterades. Tre helt barnlediga, en halvtidsbarnledig samt en som fick "gå hem", efter klagomål - och jag tycker så synd om denne person... Vi vet inga detaljer, mer än att det är en "känd" situation, som har pågått länge... Jag vet inte vilken hjälp eller stöttning personen har fått på vägen under åren - men visst gör det ont... Jag ska ju gå hem - och får så klart (?) små pikar om hur jobbiga vi är, och det känns som om de ska tjäna pengar på att inte de ska sätta in vikarier för mig. Olustiga känslor. Samtidigt som det knappt rör mig i ryggen - vi ska ha en bebbe. Mycket får en mindre betydelse då... Klappar magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback