20/2; söndag

En helg med ridning för Klara - hon hoppade i galopp! Och så fikade vi med Marianne och Tommy igår eftermiddag, och Marianne försökte få ordning på min rygg (vilket visade sig inte vara så lätt...), pappa och Marianne var oxå här - vi började nämligen med projekt vardagsrum igår. Meningen är ju att golvet ska bytas nästa vecka - och då vore det ju bra om taket, listerna och väggarna var klara. Anders och pappa har jobbat på bra. Jag har mest försökt hålla mig och barnen ur vägen. Idag genom Leos lekland och tennisträning. Mina fogar och sammandragningar vid varje lägesförändring gör inte det enkelt att hjälpa till vid renovering... Det som är intressant är när man läser "Boandet innebär också att ni organiserar hemmet på andra sätt. Lagar trasiga möbler. Flyttar eller renoverar. Städar i källaren. Målar om och tapetserar. Syr gardiner och vårdar kläder. Bygger ut och renoverar. Allt för att skapa ett välkomnande hem. Gör en lista på vad ni vill ska göras - men ställ inte alltför höga krav på er själva." och inser att det är nog precis det vi gör... Men fortfarande söker vi en plan/arkitekt för utbyggnaden... Och eftersom vardagsrummet är utröjt ligger nu K och jag i sängen och kikar på TV - nu väntar Solsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback