21/2; måndag

Livet går på sparlåga - K är sjuk. Hon vaknade med över 40 graders feber, den har varit nere runt 38, men har nu ökat igen... Här finns massa att göra. Mycket som skulle blivit gjort, mycket som vi såg fram emot. Men nu sitter jag i ett kalt vardagsrum, njuter av tulpanbuketten framför mig som A fick av M och T, jag lyssnar på musik, ser sonen leka, dricker lite kaffe och försöker serva älskade K. Och hela tiden finns "de andra" i tankarna - de som just nu går igenom så mycket värre än vi just nu. Sjukdom mot sjukdom... Jag önskar bara att de får snabb hjälp nu, kommer igång med behandling, får besked - ovissheten i helgen måste har varit grym. Vi ställde in badet idag, men åkte till pållen. Linus tog en liten ridtur - det var sista gången på länge. Mina fogar, det kalla vädret och sammandragningarna har lett till att jag sa det får räcka, åtminstone för ett tag... Men vi kommer att sakna det - sakna de fina, vänliga och goa små shettisarna och våra stallstunder. Ikväll är det bio för Linus i bygdegården, kanske blir det en tur dit för att fördriva lite tid och för att hålla oss borta medan A målar sista väggomgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback