23/2; onsdag

Frukosten är intagen. Det är ett underbart vinterväder som bara pockar på en. Strålande sol, över isen, ett tunt snötäcke - en ledig dag... Men det blir en lugn dag till. Klara vakande med feber idag också. Jag ska ta mig in till stan en snabb sväng för att fylla på medicinförrådet, mackförrådet och kanske lite andra förnödenheter. Anders, har ju som jag nog sagt, åkt till Köpenhamn - och meningen var ju att vi skulle möta upp honom där imorgon. Åka tåg och bo på hotell med pool. Så blir det nu troligtvis inte. Det är ju inte mycket som blir som man har tänkt sig... men det kan bli bra ändå!
Jag tänker på de som ska bli föräldrar för första gången nu - de som frågar mig en massa saker. Saker som jag säkert ha tänkt på, men som jag inte lägger så mycket energi på, eller saker som jag tänkte på för sisådär 8 år sedan när jags kulle bli mamma för första gången, men som fått ta mindre plats nu. Av naturliga skäl. Nu finns det annat som upptar mina tankar - även om det såklart hade varit bra att kanske diskutera vem som ska vara föräldraledig och hur länge... om vi har allt vi behöver till bebben (läs var vi har allt...)... var sängen ska stå... vilken BVC vi ska tillhöra (får man välja? jag Vill välja en annan än den som jag hade med Linus - jag kommer aldrig lite på dem helt... de missade så mycket, ville inte se.)... Som blivande trebarnsfamilj så handlar tankarna mest på hur man ska tråckla ihop dagen, maten, livet - nu men även när man sedan blir en till. Får vi plats i bilen. Vi plus tre hundar? När och hur ska vi bygga ut? Om vi ska bygga ut... Var finns arkitekten som vi letar efter och väntar på? Snickarna? Med detta vill jag noga bara säga att jag tänker - men tankarna finns mest på dem som finns här, och så känner jag sparkarna i magen, och längtar till en annan tid, samtidigt som jag försöker njuta av tiden här och nu! Jag har inte hunnit läsa gravidmagasin som jag gjorde när jag väntade K, inte hunnit längta efter nästa besök hos BM på samma sätt - på ett sätt synd, på ett annat sätt skönt. Mitt i livet. Mitt i frukosten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback