12/1; onsdag

Idag händer något otroligt otäckt på jobbet. Jag hade kemilektion, när det hörde en enorm smäll från gasolskåpet. Jag skriker på eleverna och undrar vad de gör - ingen har gjort något... Det var någon som hade slängt in en raket genom ventilationen/utblåset utifrån in i skåpet. Det måste finnas ett sätt för eventuell gas att komma ut om det skulle bli en läcka. Jag skickar ut eleverna, och undrar om jag vågar öppna skåpet. Jag hämtar en annan lärare. Vi öppnar och ser raketen ligga där, samtidigt som det går upp för mig vad som Skulle Kunna Ha hänt... Detta är polisanmält. Vi har haft fler incidenter med smällare på skolan, i slöjdsalen - inkastad under dörren mitt under lektion - och i papperskorg.
Jag hann dessutom inte riktigt jobba färdigt och blev stressad när klockan var fem och jag var tvungen att hämta Linus. Jag orkade inte riktigt hålla ihop hela dagen idag heller... Men nästan. Min älskade, duktige, imponerande, händige och uthålliga man är ute och skottar, och jag har kraschat... Han fick dessutom ihop diskmaskinen igår. Jag säger då det...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch. vilken tur att det inte blev värre. Ta hand om dej fining. Jag tittar till er nästa vecka.

KRAAAAM

2011-01-12 @ 21:27:06
Postat av: Jenny

DU är inte så dum du heller vet du vad!...

Som du säger; en styrkekram till dej!

2011-01-13 @ 20:08:55
Postat av: Jenny

DU är inte så tokig du heller, bara så du vet! Men ibland måste man få vara en "trasa" och ha ont och vara trött och tycka att det jobbigt att bara ta sig fram. Naturliga förklaringar i magen och det bästa med "trasan" är att det kommer något fantastiskt ur den (grodor)

2011-01-13 @ 21:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback