31/1; måndag

Jag undrar när "efter 12" är för en hantverkare - för mig innebar det bad, snabb handling, sedan snabbt hästen och en snabb dammsugning och snabb lunch för att sedan börja vänta på dem strax Innan 12, att hundarna är inne för att de ska slippa möta bilen och att jag väntar med hundpromenaden... Men jag inser ju nu att det kan vara precis när som helst - kanske inte förrän i kväll?
De ska titta på vårt golv - som ger oss spetor. Det finns mycket på vår önskelista. Nytt golv, men det drar med sig ommålning av väggar, tak och lister samt nya fönsterbrädor i vardagsgolvet - vilket i sin tur drar med sig lite nya möbler. Även golvet i vårt sovrum och någon slags slipning av golvet i hallen och köket behövs... Sedan är det ju trappan som inte är klar. Och högst upp (?) står kanske en utbyggnad av groventre/tvättstuga/dusch samt ett eller två sovrum - och då behövs en arkitekt, snickare och cash... Har jag börjat boa?
Idag är det Lite bättre i min kropp. Tror jag, jag vågar knappt känna efter. Det är nog oxå lit6e så att jag inte tillåter mig att känna efter lika mycket när jag måste rodda allt, när Anders inte är hemma och kan serva... Ikväll väntar tennis för Klara. En ny vecka är på gång... Gillar. Älskar. Lever. Livet.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du har definitivt börjat att boa!!! Jag känner till alla symptomen efter att ha jobbat på Norrgavel...där kom det höggravida kvinnor som drog på sina män och skulle köpa både det ena och det andra för att ställa iordning hemma inför utkomsten. Det är så spännande att se hur naturen fungerar! Ta hand om dej! //Jenny

2011-02-01 @ 12:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback