25/7; måndag

Fönsterrenoveringen är upptagen. Fast nu är Anders och spelar tennis. Jag har klippt gräs idag - mediterat. Tänk igenom mitt liv. Som alltid på gräsklipparen. Imorgon skulle mamma fyllt 65. Så blev det inte. Barnen och jag besökte graven idag på vägen hem från badet. Jag hade velat ge henne så mycket i present. Mest av allt tid på jorden. Tid med sina barnbarn - varav två hon aldrig träffat... Men morgondagen har ju fått en ny betydelse - det är Maltes födelsedag. Så fint. Livet går vidare. "Man föds och man dör, så har det alltid varit..."
Men många är de som dör för tidigt. Jag tänker på offren i Norge - i vägen för en galning i fredags. En bomb i centrala Oslo, och sedan skjutning på ett ungdomsläger. Runt 100 döda. Jag blir rädd för att leva. Galningarna finns mitt bland oss. De kan man aldrig skydda sig mot.
Och så är jag med i en tävling på
Ladyjen som syr en massa fina barnkläder! Du kan oxå vara med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback