10/3; torsdag

Min 34 födelsedag. Jag satt och tänkte på hur få födelsedagar jag verkligen minns... Jag minns en när jag tränade Tjipp och Boogie i snö på agiltybanan i Alvesta. Tjipp var inte gammal, och började halta. Det ledde till den första ostrechondrosoperationen lite senare... Och en annan ägnade jag åt agility på en tävlingsbana i Hässleholm - jag var gravid med Klara - och Hiho och jag vann en agilityklass. Jag ahde svartvitrandig tröja. Förra födelsedagen firade jag på hästryggen. Hemma var farmor, farfar, pappa och gammelmormor och firade - mig. Och såklart minns man en del goda födelsedagsmiddagar. Den idag går nog inte till historiens bästa - jag köpte frysta pizzor för att snabbt kunna värma dem när vi kom hem från fotboll- och innebandyträning. Och så hade Anders köpt en jordgubbstårta. Den här natten kommer jag nog att minnas - vakande med kramp vid två tillfällen i vaderna. Vakande av sammandragningar vid halv ett - samma tid som jag föddes. Tänkte lite på mamma. Hur hon hade haft det för 34 år sedan. Och på morgonen kom familjen och sjöng och gav mig ett hemmafotspa. Och jag har fått en massa hälsningar på facebook, SMS, mail och en del samtal. Det värmer. Tack alla. Min dag har varit bra.
Mina tankar har funnits hos en treårig kämpe som har legat på operationsbordet idag - och såklart hos hans föräldrar.
Och vädret har på ett par dagar gått från vinterväder, till vårväder, till höstväder. Och enligt min väderguru, Martin, så väntar storm i natt. Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback