16/3; onsdag

Har satt X på eleverna idag. planerat och vaktat nationella prov i biologi, och sedan rättat som faan... Två klassers labdelar är klara - vilket är en förutsättning för att jag ska kunna genomföra labdelen med eleverna. Och mitt i kaoset ringde Martin och sa att han tar hem barnen - lättnad. Och tacksamhet! Tack Martin! Idag var det guld värt! Anders är ju i Köpenhamn. Nu i kväll har jag lagat mat, fortsatt att rätta prov, och inser att jag ska rätta om några imorgon. Och så har jag en klass kvar... Och så tog jag en sväng med hundarna. Magen är det full fart på - hicka, rörelser (nerifrån ljumsken till upp i revbenen och ner i urinblåsan...) och sammandragningar avlöser varandra. Andas. Ta det lugnt. Och flyttar fram min deadline lite till - åtminstone en vecka efter påsklovet bör jag väl klara?! Nu är det snart dags för Grey - säsongspremiär. Det blir bra. Det vill bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback