20/3; söndag

Veckorna går fort - helgerna kanske passerar ännu fortare... Dagen igår började med ridning för Klara - hoppning! - shoppa födelsedagspresenter, hem en runda, lämna Linus på kalas, lämna Klara på kalas, hämta Linus på kalas, åka på simskola med Linus, shoppa mat, hämta Klara - allt medan Anders målade hemma, städa lite, förbereda lite mat och kvällens träff med Owessons. Och i magen sker det oxå en massa: "När man mätt aktiviteten i hjärnan har det visat sig att det händer saker även när barnet sover. Kanske drömmer det redan. Nu kan barnet skapa röda blodkroppar och underhudsfettet lagras. Bebisen uppfattar ljus och mörker, natt och dag. Om barnet kan fokusera blicken redan i livmodern är forskare inte helt eniga om. Några hävdar att barnet lär sig fokusera först under första till andra levnadsmånaden. Vikt: 2 200 gram." Och får man tro på planen så är vi i vecka 33 och har 52 dagar kvar...
Idag tog vi turen till Ullared, med båda barnen. Vann gjorde K. Shampoot och balsamet som jag alltid köper där missade vi visst med 10 minuter... (Så Helen, vi kan ta en tur till...)Dock hade jag grymt med sammandragningar på vägen hem, så jag tror att det var i rätt tid jag åkte. Det är tufft att stå och gå en hel dag. Det känns som om bebben ställer sig upp och pillar mig i ljumsken, samtidigt som den sticker upp en rumpa eller nåt i revbenen. Nu är det nog dags även för mamman att knyta sig. Pappan spelar tennis. Hoppas att ni har haft en bra helg! Och hunnit njuta av solen, som man har kunnat se från och till!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag ska till det berömda Ullared med jobbet nästa vecka så säg till om det är nåt jag kan fixa till er så att du slipper åka igen! ;) Kram

2011-03-26 @ 18:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback