21/3; ledig måndag

Men de lediga dagarna är oftast inte lugnare... Det börjar med morgon här hemma, (ja det gördet väl hos de flesta), få iväg K till skolan, och få Linus och mig klara för bad. Bada i varmt vatten. Och fortsätta med ett par inköp, och fika på sjukhuset innan det är dags för ögonkontroll för Limpan, idag skulle han dessutom ha droppar, vilket innebär att man får vänta i 40minuter innan den slutliga kollen. Idag bestämdes det att vår lilla L behöver glasögon. Och just nu tror jag att det kommer funka bra. Han vill ha glasögon, och säger ofta att han inte ser. Sedan handlade vi lite mat, men glömde såklart lassangeplattorna till lassangen... Vi åkte hem, och jag började med maten, satte på riset och tänkte "återanvända" fläskfilén som jag trodde fanns i frysen - men när riset kokade, insåg jag att Anders hade ätit upp den... Hundarna fick riset och Linus och jag åt tortillamackor istället. Farmor och farfar kom förbi och de hämtade Klara och så fikade vi. Lite röjning här hemma, och så gick jag igenom lite vilka småkläder vi har. Sorterade lite tvätt. Klara skulle åka på tennis, och Anders och jag bestämde att det var lika bra att vi kollade glasögon redan idag. Sagt och gjort, vi träffades i stan. Linus provade och vi bestämde och beställde. Anders har börjat sätta upp TV:n på väggen, men lämnade projektet för badminton. Jag har sjunkit ner i soffan. Mycket sammandragningar, stor trötthet - och runt omkring mig ser jag saker att göra, men idag finns det ingen mer ork...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback