24/3; torsdag

Idag är jag trött - på riktigt - inte bara lite sådär som man bara säger... Klara kräkte i natt, och jag kunde nästan inte somna efter 3.00. Men har jobbat och haft möte i dag på jobbet. Anders har varit hemma - han har ju ett jobb som man ibland kan sitta hemifrån och jobba, det kan man inte direkt på mitt... På lunchen satt jag och pratade med två av kollegorna som förlorade någon av sina föräldrar i veckan. En pappa bodde i Irak - hon har ju inte levt nära honom på länge, och missade begravningen som var inom ett dygn. Den andra förlorade sin mamma som varit sjuk i cancer flera år. Vi pratade om hur olika det är. Hon som förlorade sin mamma kände mest lättnad - ångest och smärta hade präglat hennes mamma länge. Den sista tiden var den enda tiden som hennes mamma hade kramats... Jag var den som grät mest... Sorg i olika lägen. Påtagligt.
Ikväll har Anders och Stimma tränat lydnad. De var imponerande duktiga. Svårast var tajmingen i hoppet och framåtsändandet. Kanske behöver jag inte tävla i Sölvesborg - även om jag såg att en BM var anmäld? Vi skrotade ganska länge ute i "vårkvällen" - städade undan vintern. Njöt av lite sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback