8/3; Fettisdag - fastlagstisdag!

Idag var det ju semmeldagen - precis som Anonym hade lämnat en kommentar om! Och ikväll gjorde jag semlor till oss! Så jag har ju inte missat något! Tur! Och innan semlan var jag och Klara med Linus på gympan. Och han var så duktig. Följde instruktioner, hoppade höjdhopp och var pigg och glad!
Igår hade Linus och jag en fullspäckad förmiddag - bad, lite shopping och fika och sedan lunch i Moheda innan vi hämtade Klara och Sandra och Elin kom och fikade!
Tyvärr sover jag så dåligt - min rygg gör så ont. Och det hade väl känts mer okej om det "bara" var i fogarna - men det här sitter mellan skuldrorna. Och känns inte som en direkt gravidåkomma... Jag drar mig för att gå och lägga mig - och då är det illa... Imorgon väntar ett besök hos BM igen, jag går snart in i v. 32. Jag läste någonstans att lungkapaciteten hade ökat - jag kunde vara andfådd, att jag kunde samla på mig vatten och känna mig svullen, att bebben är ca 40cm lång och har hår på huvudet, ögonlocken har börjat öppnas och den kan skilja på ljus och mörker - och det är ca 64 dygn tills den kikar ut...
Och dagarna går. På jobbet snurrar det fort. Åtgärdsprogram som bör skrivas, samtal som bör göras, kryss som ska sättas, betygsvarningar som ska utdelas... Nationellt prov i biologi nästa vecka. Det finns att göra. Och helst hade jag bara velat sitta och lukta på typ bensin...
Och läkarbesöket för Linus imorgon hoppar vi över. Rätt eller fel - det får tiden utvisa... Men just nu känns det rätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback