17/11; torsdag

Idag är det ingen vanlig dag - idag är det Hihos 14årsdag! 14 år. Av glädje. Respekt. Han fick inte följa med på morgonpromenaden, men vi busade med en boll när vi kom hem. Lika busig nu som då... Sigge somnade i vagnen. Men vakande ganska snabbt idag. Jag har städat, tvättat, tittat på Grey, matat och ätit. Jag lyssnar på ljudbok (En annan del av Bromma) och roar Sigge, och räddar honom när han ställer sig mot något och sedan trillar. Baka tänkte jag göra när Linus kommer hem om en timme. Tiden går ganska långsamt idag - vi hade planer, men de blev inställda. Sigge börjar bli trött, men jag tänkte att han kunde få somna när vi hämtar Linus. Ikväll är det idrottsskola och tennisträning. Jag undrar lite hur andra mammalediga får sin tid att gå - de där dagarna som känns ovanligt långa. De som "bara" har ett barn... Jag har ju varit där - men jag minns knappt. Vi bodde i lägenhet. Gick till parken och gungade. Och tränade hundarna. Men idag är jag nöjd med att inte göra mer än så. Idag är jag nöjd...

Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis fina Hiho! 14 år är respekt!

Kram mia

2011-11-18 @ 07:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback