21/9; Gunnars födelsedag och onsdag

Pojkarna och jag ska snart åka till farfar som fyller år idag. Jag är gräsänka - Anders är återigen i Köpenhamn - men han kommer hem ikväll. Gårdagen fördrev jag genom att börja med lämning av två barn på skola/dagis. Och Linus fick besök på dagis av logoped och arbetsterapeut. Det känns konstigt att inte vara med - när det handlar om mitt barn... Men om det ska vara observation på dagis - så ska ju inte jag vara med, jag är ju liksom inte där... Men det känns konstigt att inte veta vad de tänker och tycker. Även om jag får höra om det senare. Här hemma fungerar Linus väl. Han utvecklas. Han är go och glad. Han leker. Han hanterar ipaden utan problem och utmanar sig med att träna bokstäver och ord. Jag gick en mil med hundarna och Sigge. Det var skönt höstväder. När barnen kom hem åkte vi en runda till stallet och de red Sammy. Sedan badade vi allihop. Och vi fick bygglovet på posten. Tänk om vi snart ska bygga ut! Jag tittade på hemnet igår - flera hus i Vederslöv är till salu. Men inget som vårt. Jag tränade Stimma. Vi mös i soffan och åt pannkakor.
Idag har jag rensat bland lite kläder i källaren - letat efter en jacka bland annat till Sigge. Jag hittade den! Annars är det mycket som jag inte hittar - en del finns nog hos något barn någonstans i världen. Humpe skickade fel påse till välbehövande - påsen som skulle tillbaka till oss... Men någon annan är fin och torr. På tal om Humpe och Malin - snart, mycket snart, tittar deras lilla bebbe ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback