17/4; tisdag

Pojkarna och jag hade en mysig kväll på Rävargård igår - Linus fick följa med hjullastaren och klippa häst. Jag mockade, pratade och pysslade och njöt av en kväll i stallet. Klara var på fotboll - Arvid hade lovat ta hem henne. plötsligt ser jag Arvid köra förbi, utan att stanna. Jag ringer Anders som har hans nummer, och mycket riktigt hade han glömt K, men en annan pappa skulle ta hem henne. Hon kom hem. Vi åt taccos. Linus tyckte att vi skulle äta det - men när jag sedan gjorde det, så sa han "men mamma går det - det är ju måndag?!"...
Våra nätter har varit rättså bra ett tag - med bra menas oftast att S vaknar och somnar om hos mig, och sedan vaknar igen och får en flaska välling (jag har väl Aldrig sagt att jag Aldrig skulle ge välling på natten?). I natt somnade han inte om - han verkade ha ont, vällingen (jag hade gjort ett experiment för att slippa gå ner med honom, eftersom A är i Göteborg och gjort en flaska och hällt på termos) var för kalla, och jag fick ändå gå ner och värma om - han verkade dessutom ha lite ont någonstans... Men somnade om - och alla sov gott när vi behövde gå upp. Ingen ville stiga upp... Lite hetsigt blev det - jag gjorde i ordning mig, fick upp de stora barnen, väckte S - Linus ville inte äta frukost. Jag fick ett bryt - som också berodde på att jag just upptäckt att vildssvinen hade varit och bökat i vår trädgård... Det ser ut som ett ufo har landat... I fredags kväll räknade jag till 3 stora feta, och typ 14 kultingar som sprang över gräsmattan när jags kulle ta in hundarna... Ja, ja... Vi kom iväg. Jag hann byta både en kiss- och en bajsblöja innan... S och jag skulle nämligen till Klaras klass för möte inför 4an. Så vi var med på syslöjden och idrotten, samt fick kaffe och hade möte innan vi traskade hem igen. Idag är ett aprilväder... hagel, sol, regn. snö... i en salig blandning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback