28/8; tisdag

En ledig dag i veckan. Det passade bra idag efter en lång jobbdag igår med föräldramöte på toppen, och en natt då Sigge vakande lite snorig, lite hostig, lite orolig och inte kom till ro riktigt. Men jag låg och klappade hans rygg, snusade i hans hår, viskade i hans öra, lyssnade på andetagen och gnyendet - och jag var tacksam. En förkylning. Det kan vi leva med. Igår mötte jag en mamma i stor sorg och en storasyster som försöker hålla skenet uppe - en lillebror och son som kämpar för sitt liv.
Vi har ägnat förmiddagen åt lite städning och sedan har vi varit i stan och kikat på glasögon - det är dags för nya. Vånda. Och så var vi på Systemet...Jag frågade kassören lite försynt om han inte ville se mitt leg (Anders fick ju till och med visa när han köpte folköl på Willys i helgen och på systemet får han Alltid visa...) - kassören skrattade och sa att han kände igen mig; "du gick väl ut lärarhögskolan för en sisådär 12 år sedan...?" Jag ser nog inte bara ut som Anders mamma (som en frågade mig om jag var i somras), jag är glömsk oxå... Och just det ser dåligt gör jag visst oxå - det hade jag nästan glömt...
Jag ska snart försöka komma ihåg och hämta ett barn från f-klass, för att sedan passa(?) hovslagaren som ska sko några pållar i stallet. Post-it-lapp på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback