29/3; torsdag

Idag gick jag med ledset öga återigen in på ögonmottagningen med ännu ett barn. Sigge skelar. Jag har sett det. Läkaren och BVCsköterskan har sett det. Ögonkliniken - en läkare och två¨sköterskor - såg det när han fick följa med Linus dit för någon vecka sedan... Jag vill liksom inte vara med om detta igen... Men jag gör det så gärna för mina älsklingar såklart - vill det bästa för dem! Men en ortopedist och en läkare samt droppar i ögonen senare - hade fortfarande ingen sett skelningen och värdena på ögonen var bra! Med ett något lättat hjärta gick jag ut. Tyvärr verkar Sigge må riktigt dåligt av dropparna - han tycker att det är riktigt jobbigt när pupillerna är stora och solen skiner. Han skriker, och jag undrar om det gör ont eller om det bara är obehagligt? Snart ringer ögonmottagningen och kan säkert svara på mina frågor.
I kväll blir det pappas lott att passa pojkarna - rodda idrottsskola, mata gröten osv. Anders jobbar och jag ska köra tjejerna till tennisen. Hoppas att det blir bättre framåt kvällen med hans ögon, annars blir det inte roligt för morfar (eller för mig att lämna honom).
Och imorgon är det Kenos "tur" att åka till doktorn - han måste operera bort en hörntand som han slagit av. Det är ju aldrig roligt att söva en gammal hund - men proverna de tog var bra, så vi hoppas på det bästa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med allt! Kram

2012-03-29 @ 22:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback