11/9; tisdag

Många dagar känns livet som "ett enda stort nollbyte" - som min kollega uttryckte sig igår... Men idag har jag fått den där pausen, den där ställtiden, den där tiden då jag hinner Vara, städa, leta (var är den förbannande Lilla gympaskon?), äta, tvätta, sitta i solen och njuta, titta på busiga kissar som leker, läsa en tidning, sitta med gosiga katter i knät, läsa en bok för Sigge, diska och plocka upp ur diskmaskinen, sortera tvätt, se regnet strila utanför fönstret, fika och skrota med min älskade lilla Sigge (som nu sover gott), blogga, ringa alla de där samtalen (till tandläkaren för att byta en tid, till skolsköterskan för att be henne titta på Linus fot - men hon bad mig ringa till Aktiv Rehab och där fick vi en tid på torsdag)... jag kommer snart att hämta mellanbarnet och efter det dröjer det inte länge förrän stora flickan med kompis kommer hem. Jag kommer hinna träffa barnen - sitta och prata med dem, baka och fika - och ändå kommer jag att hinna få min egentid i stallet med finhäst och goa tjejer. En sån här dag är guld värd - för mig, för alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback