8/9; lördag

Jag är hemma medan Anders är på fotboll på den nya arenan med de stora barnen - Sigge och jag skulle följt med men eftersom vi redan har varit på Klaras fotbollsmatch idag och ska iväg ikväll till Anne och Olof så mesade vi ut - vi blev bekväma. Lät Sigge sova gott i sin vagn några timmar. Och jag har plockat tvätt. Tvätthögar tar energi. De växer. På höjden och mentalt. När vi hade tvättstugan i källarna såg man inte dem, nu syns de, och de suger... och blir lätt berg. Som är svåra att bemästra. Tvätthögar, liksom högar av post - suger energi... Jag ska nog snart ta tag i en posthög oxå... Någon gång för länge sedan läste jag att högar i trappan, tar väldigt mycket energi - posthögen och tvätthögen fanns säkert oxå med i artikeln...
Igår åkte vi till VC med Linus - han hade trillat från klätterställningen på fritids dagen innan och kunde fortfarande inte gå på foten. Inget var brutet konstaterades det på röntgen, men han har krupit i två dygn... Så ont har han - men nu i eftermiddag går han på foten lite. Det känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback