19/8; måndag

Korridorerna vimlar av elever. En del ser fram mot det. Andra gör det inte. De flesta vill - andra vill inte... Snart ska jag öppna klassrumsdörren och hälsa eleverna välkomna. Jag kommer prata om hur de har haft det i sommar. Jag kommer le - trots att jag känner att ja nästa vill gråta. Den här morgonen - när jag vill vara glad, förväntansfull och inspirerande känner jag mig ledsen. Jag fick höra på morgnen att några killar hade varit elaka mot Linus. Det gör så ont i mig. Jag vill krama honom, skydda honom - men nu börjar han ettan. Det kommer bli svårare och svårare att skydda honom. Verkligheten är grym. Naturen är ond. Människan är elak. Inte alla. Långt ifrån. Men de som är det - förstör. Sedan kom jag till jobbet. Då var det en kollega som pratade med mig. En gammal konflikt mellan andra - och där trodde hon att jag var, trots att jag knappt vet vad det rör sig om...
Den här dagen kan väl bara bli bättre?! Lova!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller tummarna för att dagen avslutas bra! Kram till dig fina Lisa!

2013-08-19 @ 15:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback