första maj - välkommen

Första maj - en vårdag. Med växjöloppet för kidsen. Med ridning för mig. Med lek för Linus och Klara. Grillad korv i solskenet. Med golf för Anders. Med fotboll för Klara. Sigge somnade i vagnen med fotbollsskor och en fotboll i famnen. Tur vi har varit lediga idag - hur skulle vi annars hinna? Strax ska jag steka fläsk och göra löksås - samla ihop oss inför morgondagen - då väntar, skola, jobb, dagis, fotboll, tennis. Igår fick vi besök av en homestaylare - ska bli spännande att se vad hon kan ge för förslag för ett mysigare, hemtrevligare hem! Och av Kim som kikade på brasan och kom hem på en kopp te - helt plötsligt säger Anders "parkerade du på gräsmattan här framme?" - det hade hon inte gjort, men hon hade glömt handbromsen - och haft tur för bilen missade både stolen och störa eken, och gled inte ner i diket eller sjön... Idag på morgonen blev det ovanligt tyst när Sigge gick ner själv - när jag kom ner hade han hittat kanelkryddburken - den var överallt. På honom,, bordet, mattan, ipaden... Imorgon kommer farmor och gör den utlovade och efterlängtade vårstädning som var min födelsedagspresent!
Såg just en bild på facebook och läste en artikel på nätet - min gamla konfimationsprästs hus hade brunnit ner och han dog. Så tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback